onsdag den 13. marts 2013

Årets kage 2013

I mandags startede dagen rimelig hektisk. Min mester ville gerne have at jeg deltog i årets kage og efter som han først sagde det 14 dage før konkurrencen skulle stå, så var der et stort pres. For det første havde jeg aldrig deltaget før og havde ingen idé om niveauet. For det andet skulle der også laves kager til butikken og diverse bestillinger til kunder. For det tredje kan man altså ikke lave en vinder kage på så kort tid, desværre. 

Alle de 92 deltagende kager var super flotte og der var virkelig hård konkurrence. Når man så var oppe imod folk fra landsholdet osv. så tabte jeg lidt modet.

Jeg deltog med denne lille sag. 

Cherry Crush
Kanelnøddebund, karamelmousse, amarena kirsebærsauce, 
hvid chokolade og passionsfrugtmousse. 


Til min store overraskelse blev min kage nr. 27 i konkurrencen. Det havde jeg på ingen måde regnet med og jeg blev rigtig glad for at se at dommerene, da havde været lidt positiv overfor mit bud på årets kage.

Mads Kilstrup Kristiansen, fra La Glace løb med sejren.
Kagen ”Hokus pokus” bestod af saltet hasselnødmørdej, luftig kokosskum og passionscreme, karamelliseret bagt hvid chokolade, banankompot og luftige marengs med passion og til sidst en passionglasur.

Billedet er fra NNF facebook




Ingen kommentarer:

Send en kommentar