lørdag den 4. august 2012

Polterabend/Dekoration i fondant

Jeg har netop sagt farvel til 5 søde damer, som jeg har holdt et lille kagedekorations-kursus for. 
De gik alle herfra med en flot pyntet dummiekage, mætte i kage (selvfølgelig, man er vel ikke konditor for ingenting) og meget tilfredse med arrangementet.

Det hele startede i tirsdag, da jeg modtog en sms af min veninde om jeg havde mulighed for at holde et lille eftermiddagskursus til et polterabend. Jeg tænkte hvorfor skulle jeg ikke kunne overkomme det og derefter gik det hurtigt med at få købt og lånt ind af ting jeg ikke lige havde liggende i de mængder. 
I løbet af uge var der mange tanker om hvordan det skulle foregå og hvilke blomster jeg skulle vise dem, så derfor lavede jeg disse modeller. 



Jeg havde overtrukket 5 dummies, en til hver, som de kunne pynte efter eget valg. 
Vi startede med at lave en stor rose i fondant og tilhørende blade. Så fik de lavet en kant rundt om kagen og nogle sommerfugle og små blomster. 

5 meget koncentreret damer :o)
Og så var der lidt til ganen og de sultne maver

Det hele gik super godt og de var heldigvis nogle lærenemme og tålmodige damer. De havde bare helt styr på hvordan sådan nogle roser skal se ud :o)

Her er de 5 kager helt færdige og klar til at komme med hjem

Alt i alt en rigtig god eftermiddag med modellering og hygge i Nordvest.
Jeg er virkelig glad for jeg sagde ja til at prøve. Det har været en utrolig god oplevelse og viser at jeg jo godt kan finde ud af det der :o) (Det er ikke altid man lige tror at man kan, men det er bare at springe ud i det og prøve)

Lige et billede til af mig og mine 'kursusdeltagere' 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar